MET WELKE STAPPEN KUNNEN WIJ U HELPEN ?
meer dan pleiten alleen
|
wij consulteren wij parafraseren wij adviseren wij verwijzen naar nodig wij negotiëren wij handelen pro actief wij procureren wij beheren wij redigeren wij procederen wij verdedigen wij bemiddelen wij volgen het executeren op.
|
EEN ADVOCAAT LUISTERT EN BEGRIJPT
Als advocatenkantoor verlenen wij grote aandacht aan het luisterend oor. Een consultatie neemt gemiddeld een uur in beslag. Van deze tijd maken wij gebruik om het probleem van de cliënt zo duidelijk mogelijk te begrijpen.
|
|
Na het verhaal van de cliënt trachten wij door middel van gerichte vragen het probleem te schematiseren, waarna wij bij de cliënt bevragen of wij het probleem alsdan juist geschetst hebben (parafraseren). Bij deze consultatie wordt het probleem geplaatst in zijn ruime context zodat niet alleen het gelijk maar ook het geluk centraal wordt gesteld.
Door de verruiming van de context kunnen wij vaak een betere benadering vooropstellen.
Naast verruiming wordt ook de vernauwing van de essentie gehanteerd. Zonder evenwel tot simplificatie over te gaan.
|
EEN ADVOCAAT ADVISEERT
Als advocatenkantoor zijn wij "de eerste rechter". Aldus zal tijdens ons advies de reële slaagkans van de vooropgestelde benadering worden uitgelegd.
|
Onhaalbare of onrealiseerbare oplossingen worden daarom reeds van bij de aanvang door ons afgewezen, waarbij weliswaar onmiddellijk gezocht wordt naar alternatieven. Door deze benadering kan kostenbesparend worden gewerkt. Een negatief advies tot procedure kan ook schriftelijk worden verleend, zodat cliënt in de gelegenheid verkeert om een tweede opinie te vragen.
Een eerste consultatie kan zich ook beperken tot een eerste verkennend gesprek en advies. Aldus behoudt de cliënt steeds de mogelijkheid om na een eerste consult te beslissen of al dan niet een dossier wordt geopend. Als advocatenkantoor achten wij het onze plicht om de meest ingewikkelde juridische problemen aan een cliënt uit te leggen in een begrijpelijke mensentaal. Hierbij achtten wij het belangrijk dat de cliënt in elke fase van de procedure exact begrijpt wat er met zijn zaak gebeurt.
EEN ADVOCAAT IS PROACTIEF
Als advocatenkantoor treden wij niet enkel reactief (dit is op de feiten) maar trachten wij ook voorkomend (proactief) op te treden. Door het verschaffen van degelijke adviezen kunnen aldus conflicten en zelf processen worden vermeden.
PROCURARE ET ADVOCARE
Een advocaat is de procureur van zijn cliënt. Een procureur is een vertegenwoordiger. De procureur des konings is aldus de vertegenwoordiger van de koning, waaronder begrepen wordt de vertegenwoordiger van het openbare gezag. Een advocaat is de vertegenwoordiger van zijn cliënt. Een advocaat vertegenwoordigt zijn cliënt voor de rechtbank. Aldus zal in heel wat gevallen de aanwezigheid van een cliënt voor de rechtbank niet nodig zijn door deze vertegenwoordiging.
Een advocaat kan ook zijn cliënt buiten het gerecht vertegenwoordigen. In dit geval is veelal een bijzonder mandaat (een geschrift waarin de vertegenwoordigingsbevoegdheid wordt vastgelegd) noodzakelijk. De precieze omvang van dit mandaat wordt dan in de geschrift in overleg met de cliënt bepaald.
Een advocaat houdt ook rekening met de "mens" en de onderneming. Vandaar de term : "advo-cair". Een advocaat heeft mensenkennis en zakenkennis.
|
|
Door jarenlange ervaring en honderden of duizenden procedures heeft hij niet alleen juridische kennis opgedaan maar ook de waardigheid van het luisterend en begrijpend oor. Goed nieuws en slecht nieuws wordt derhalve niet alleen onmiddellijk maar ook met begrip en respect gebracht. Aanwezigheid, begrip en ondersteuning worden daarom door ons op een professionele wijze gebracht.
EEN ADVOCAAT REIKT EEN OPLOSSING AAN OF MINSTENS EEN WEG TOT OPLOSSING
Deze oplossing kan o.m. zijn :
berusting de opstelling van een contract een bemiddeling een onderhandeling een ingebrekestelling het instellen van een procedure een degelijke verdediging een procedurele aanval het instellen van een strafklacht de bijstand allerhande
|
|