Om een faillissement in te dienen volgt u onderstaande procedure:
U maakt een nieuw account aan op http://www.regsol.be als Natuurlijk Belgisch Persoon. Vult u hier de gevraagde gegevens in. Vervolgens krijgt u de boodschap dat u het e-mailadres moet bevestigen via de bevestigingslink die binnenkomt op uw e-mailadres.
U logt dan in met uw e-mailadres en wachtwoord.
Het indienen van een faillissement vereist een een sterke authenticatie. U dient onderstaande stappen goed door te lezen en toe te passen zodat de identificatie goed wordt uitgevoerd.
Hoe doet u dat, inloggen met een “sterke authenticatie”?
De sterke authenticatie vereist dat u inlogt met uw e-ID. Dit wil zeggen dat u uw kaart inleest met een kaartlezer. Concreet gaat u als volgt te werk:
Stap 1:
Ga naar http://www.regsol.be en log in met uw huidig e-mailadres en wachtwoord.
Stap 2:
Ga naar uw “gebruikersbeheer” (rechtsboven klikken op het witte vakje waar uw emailadres staat) in http://regsol.be , en zoek daar uw persoonlijke gegevens op. Klik op de knop “wijzigen”.
Stap 3:
Klik naast het veld “Rijksregisternummer” op de knop “Rijksregisternummer ophalen”.
Stap 4:
Door deze actie wordt u omgeleid naar het inlogportaal van de Belgische overheid.
Hier kiest u om in te loggen volgens één van de aangeboden methodes (eID of itsme). Vervolgens volgt u de stappen die nodig zijn voor deze aanmeldprocedure (bv. ingeven van PIN-code indien u heeft gekozen voor aanmelden via eID).
Stap 5:
Na het voltooien van de inlogprocedure, zult u opnieuw omgeleid worden naar uw persoonlijk profiel op RegSol. Verifieer of uw rijksregisternummer correct is ingevuld. Let wel: u bent momenteel nog niet sterk geauthenticeerd!
Stap 6:
Log uit op http://www.regsol.be via de functie “afmelden” die u vindt onder het pijltje naast uw e mailadres rechtsboven. U komt weer terecht op het loginscherm van RegSol.
Stap 7:
Kies voor “Log in via eID”. U wordt opnieuw omgeleid naar het portaal van de Belgische overheid en kunt opnieuw inloggen op één van de aangeboden manieren (eID of itsme).
Stap 8:
Na het voltooien van deze aanmeldingsprocedure (voor de tweede maal), wordt u opnieuw omgeleid naar RegSol, waar u op dat moment sterk geauthenticeerd bent aangemeld.
De sterke authenticatie hoeft u alleen de eerste keer te doen.
U logt in met uw eid kaart en komt op de website Regsol waar u dient te klikken op nieuw dossier indienen en volgt u de stappen.
Heeft u tijdens de aangifte problemen dan kan u bellen naar het telefoonnummer 02 307 70 30. (kantooruren).