-A +A

marketing voor vrije beroepen

Printervriendelijke versiePrintervriendelijke versieVerstuur naar een vriendVerstuur naar een vriend
Publicatie
Auteur: 
Blonde Barend
Uitgever: 
ASP
Jaargang: 
2011
ISBN nummer: 
9789054879619
Samenvatting
Inhoudstafel tekst: 

HOOFDSTUK 1: MARKETING VOOR VRIJE BEROEPERS – INTRODUCTIE 6
1.1 Marketing: wens of noodzaak? 7
1.2 Terminologie: enkele belangrijke afspraken 10
HOOFDSTUK 2: MARKETING EN VRIJE BEROEPEN: ESSENTIËLE VOORBESCHOUWINGEN 12
2.1 Twee vooroordelen over marketing ontkrachten 13
2.2 Nog even de bijsluiter lezen: 4 aanbevelingen 16
2.3. Het landschap is geen stilleven: drie belangrijke markttendensen 22
HOOFDSTUK 3: IN DRIE STAPPEN NAAR HET MARKETINGPLAN 25
3.1 Eerste stap: wat wil je met marketing bereiken? 26
3.2 Tweede stap, de marketingstrategie: wat is de top van mijn ijsberg? 30
3.3 Derde stap, de marketingimplementatie: hoe maak ik de top van mijn ijsberg zichtbaar? 38
3.3.1 De marketingmix voor vrije beroepers: R x R x T 39
3.3.2 Het marketingspectrum van de vrije beroeper 40
3.3.3 Mond-tot-mondreclame 41
3.3.4 Netwerking 45
3.3.5 Reputatiemarketing 48
3.3.6 Relatiemarketing 52
3.3.7 Partnering 59
3.3.8 Zoveel mogelijkheden, zo weinig tijd 60
HOOFDSTUK 4: DE PRIJS, HET MISKENDE MARKETINGINSTRUMENT 62
4.1 Strategische prijszetting 63
4.2 Prijscommunicatie 65
HOOFDSTUK 5: DIGITALE MARKETING IN DE PRAKTIJK 67
5.1 Context 68
5.1.1 Doelgroep met een probleem 68
5.1.2 Internet als medium 68
5.2 Content 70
5.2.1 Verse content scoort 70
5.2.2 Copywriters leggen u de juiste woorden in de mond 72
5.2.3 Meer dan 1.000 woorden 73
5.3 Communicatie 74
5.3.1 Search engine optimalisatie (SEO) 74
5.3.2 Search engine advertising (SEA) 76
5.3.3 Social media 78
5.3.4 E-mailmarketing 80
5.4 Communicatieplan 82
5.4.1 Zorg voor een basis 82
5.4.2 Denk aan de middelen 82
5.4.3 Stel een programma op 82
5.5 Doorgewinterde wolven 84
HOOFDSTUK 6: SLOTBESCHOUWINGEN 85
6.1 Mijmerende noot over marketing en ethiek: win-win-win 86
6.1.1 De vrije beroeper 87
6.1.2 De cliënt 87
6.1.3 De samenleving 88
6.1.4 Toetsing aan de doelstelling, niet aan het resultaat 89
HOOFDSTUK 7: EPILOOG: MARKETING ALS ATTITUDE 90

Bespreking van dit werk door de uitgever

Marketing sluipt langzaam maar zeker alle gelederen van de vrije beroepen binnen. Bij advocaten en accountants is het al lang geen taboe meer, maar ook de medische vrije beroepen zetten nu hun eerste, schroomvolle marketingpasjes.

In deze pocket toont de auteur hoe de vrijberoepsbeoefenaar op een gezonde manier aan marketing kan doen en zijn cliënten- of patiëntenbestand verder kan uitbouwen. Hij doet dit aan de hand van een duidelijk driestappenplan, doorspekt met een heleboel praktische tips en tricks.

Dit boek is de eerste uitgave van Uitgeverij Minerva in samenwerking met FVIB en Unizo. Uitgeverij Minerva is een nieuwe uitgeverij die mede is opgestart door FVIB en Unizo. Leden van FVIB genieten op deze en alle andere uitgaven van Minerva een korting van 20%.

Via deze link hiernaast kan u uw bestelling meteen plaatsen. Vergeet niet om uw korting code (UNIZOFVIB) in te geven op het online bestelformulier. Uw korting wordt dan meteen verrekend. U kan uw bestelling ook telefonisch doorgeven op het nummer 02 274 06 90  of een e-mail sturen naar info@uitgeverijminerva.be

 

Gerelateerd
Bibliotheek
In bibliotheek?: 
Dit item is beschikbaar in de bibliotheek van advocatenkantoor Elfri De Neve
Aangemaakt op: vr, 30/11/2012 - 00:26
Laatst aangepast op: vr, 30/11/2012 - 00:26

Hebt u nog een vraag?

Hebt u nog een vraag in dit verband, klik dan hier om uw vraag aan ons te stellen, of meteen een afspraak te maken voor een consultatie.

Aanvulling

Heeft u een suggestie, aanvulling of voorstel tot correctie met betrekking tot deze pagina? Gebruik dit adres om het te melden.