-A +A

Licht arbeidsongeval

Printervriendelijke versiePrintervriendelijke versieVerstuur naar een vriendVerstuur naar een vriend

Definitie van licht arbeidsongeval:

“Het ongeval dat noch tot een loonverlies, noch tot een arbeidsongeschiktheid heeft geleid voor het slachtoffer, maar enkel zorgen heeft vereist waarvoor de tussenkomst van een geneesheer niet nodig was en die pas na het ongeval werden toegediend enkel op de plaats van de uitvoering van de arbeidsovereenkomst.”

(Koninklijk Besluit van 19.03.2014 tot wijziging van het Koninklijk Besluit van 12.03.2003 tot vaststelling van de wijze van de termijn van de aangifte van de arbeidsongevallen);

Aangifteverplichting van een licht arbeidsongeval

Een licht arbeidsongeval moet niet worden aangegeven aan de verzekeraar maar wel opgenomen in het EHBO-register, waarbij deze opname in dit register dient als bewijsmiddel.”
 

Gerelateerd
0
Uw beoordeling Geen
Aangemaakt op: do, 12/06/2014 - 17:53
Laatst aangepast op: za, 14/06/2014 - 12:07

Hebt u nog een vraag?

Hebt u nog een vraag in dit verband, klik dan hier om uw vraag aan ons te stellen, of meteen een afspraak te maken voor een consultatie.

Aanvulling

Heeft u een suggestie, aanvulling of voorstel tot correctie met betrekking tot deze pagina? Gebruik dit adres om het te melden.